27 juni 2007

Nieuwe badkamer

"Haak in en loop mee!" zei de badkamerverkoper, met uitgestoken elleboog. Hij liet me een enorme regendouche zien. Een enorm mooie enorme regendouche. Ik testte de hoogte, want we moesten rekening houden met een tegelmaat van 60x60. Hij kantelde de douchekop en checkte of ik ook zònder mijn haar nat te maken eronder paste.
"Kijk, die kranen vind ik nou mooi!" zei ik.
"Ha! Wat gaat dit soepel. Dat was precies wat ik voor je in gedachten had, maar dan met een rechthoekige achterplaat. Volgens mij hou jij niet zo van rond."
"Inderdaad! Dat rond is niks, maar van een rechthoekige achterplaat ga ik wel blij worden, denk ik."
"En dan zou ik het raam híer plaatsen, zodat je als je in bad ligt zo naar de sterrenhemel kan kijken. En dan maken we hier een plateautje waar je je kaasjes en je wijntje neer kan zetten. En misschien een boek neer kan leggen."
"Je snapt me helemaal!"
"Ach. Ik zeg gewoon wat ik zelf leuk vind. En dat zitje in je douche. Als we daar nou eens verwarming installeren? Anders zit je met heel koude billen onder die warme douche."
"Wat een briljant idee!"
"En dan doen we ook vloerverwarming, ok? Anders loop je zo rottig naar binnen vanaf je overloop. Wil je die deur houden?"
"Nee, die deur mag weg. Ik woon toch alleen, dus het maakt niet uit of er een deur in de badkamer zit."
"Maar misschien moeten we wel twee wastafelkranen doen, want je weet nooit of er een tweede tandenborstel op de wastafel komt te staan." Hij lachte me guitig toe. "Ik woon ook alleen trouwens. Best lekker om alleen voor jezelf beslissingen te hoeven nemen. Maar die tweede kraan lijkt me een goed idee."

Ik flirtte met de badkamerverkoper. De badkamerverkoper flirtte met mij. Hij betichtte me van goeie smaak. Ik betichtte hem van ontzettend goed met me meedenken.

"Maar je weet mijn budget, toch?"
"Ja, ik weet je budget. Dat komt goed."

Hopelijk heb ik mijn budget fictief een tikkie omhoog geflirt. Want die winkel is dúúr!

8 opmerkingen:

Gonda zei

Het ziet er inderdaad ongelooflijk duur uit, maar ook heel schitterend. Mijn badkamer moet ook hoognodig gepimpt worden. Als ik het laat doen (eerst nog wat sparen...) ga ik daar zeker ideetjes pikken. Ik heb nu al dingen gezien waar ik van watertand.

Anoniem zei

jij flirt jij!

E.

Anoniem zei

duur ja,... maar wel warme billen ...

CeeBee zei

Als ex van een keukenverkoper kan ik je 100% garanderen dat het je zeker geld scheelt als de verkoper je leuk vindt en daarom bereid om in zijn eigen marges te snijden.

Kortom, blijven lachen en flirten, het levert je alleen maar geld op.

Unknown zei

Sanitair is zeker niet goedkoop....
Maar in Delft heb je ook een Sanidump.
Anders dan de naam vermoeden, geen dump, maar een gewone sanitair winkel.
www.sanidump.nl

Kijken kan altijd...
Kijken kan ook in ons nieuwe huis. ;-)

Wout zei

Custom Quirijn geen optie?

annemárie zei

Custom Quirijn bewaar ik voor later als ik groot ben en een ander huis heb.. Dan moet en zal ik een Custom Quirijn keuken!

Anoniem zei

Hmmm..ik heb er zojuist fictief een nieuwe badkamer aangeschaft ;-)